Indien winkellocaties verdwijnen, is dit een kans voor de B en C locaties? De Internetrevolutie, 12 jaar terug aangekondigd voltrekt zich. Dagelijks zien we persberichten over hoe slecht het gaat met de woningmarkt, winkelvastgoed, bedrijventerreinen en kantoorverhuur.
![]() Het ABC-beleid is rijksbeleid dat arbeids- en bezoekersintensieve bedrijven en voorzieningen koppelt aan goed door het Openbaar Vervoer (OV) ontsloten locaties. Vervolgens wordt door het aanreiken van maximale parkeernormen het autoverkeer beteugeld. Bij het ABC-beleid gaat het vaak om nieuwe ontwikkelingen. In binnensteden gaat het meestal om parkeerbeleid en -beheer met een sterk accent op instrumenten als tariefstelling, vergunningverlening en handhaving. Buiten het ABC-locatie beleid zijn gemeenten zelf bevoegd om parkeernormen vast te stellen. De kenmerken waaraan de verschillende locatiecategorieën voldoen zijn: A-locatie
B-locatie
C-locatie
De A-locatie kent 10 parkeerplaatsen per 100 werknemers toe, de B-locatie 20 en de C-locatie stelt geen eisen. |
|
ABC-locatiebeleidHet ABC-locatiebeleid is onderdeel van het sturende parkeerbeleid van de overheid. Dit beleid heeft als doel te bewerkstelligen dat het juiste bedrijf op de juiste plaats wordt gevestigd door de afstemming tussen bereikbaarheidsprofielen van locaties en mobiliteitsprofielen van bedrijven. In 1988 zijn door het ministerie van VROM de bereikbaarheidsprofielen A, B en C gedefinieerd.
|
|
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/ABC-beleid |
|
![]() |
Wekelijks overzicht van
nieuwsberichten: Inschrijven voor de nieuwsbrief en volg ons via Twitter. |